Thursday, September 13, 2012

En beinhinne til besvær....

DET er en setning jeg antar mange har mumlet i forbitrelse og forbannelse, bare ordet beinhinne får det til og gyse kaldt nedover ryggen på de som har kjennskap til det, og nå har jeg det også...

Her har man trent jevnt og trutt i underkant av et år for og løpe "10 for Grete" under Oslo Maraton den 22.september, og hva skjer... jo, man får beinhinnebetennelse, og må utsette løpingen til 2013. Selvsagt kunne jeg pint meg igjennom, og presset på og fullført, MEN de som har kjennskap til beinhinnebetennelse vet at det ikke er lurt, og jeg har vel tidligere ignorert betenndelser som har gitt meg mer eller mindre småkroniske betente plager, og jeg tenker som så det er nok med de jeg har.

Men alt er jo ikke bare negativt selv om jeg ikke får løpt i år, jeg kan stå i målområdet og ta imot de to jeg skulle løpt med, og det er litt stort, er nemlig min skyld at de har trent og nå skal gjennomføre :-)

Ser jeg på tingenes tilstand i en større sammenheng, så har jeg det siste året, frekventert treningsstudioet 76 ganger, jeg har trent med mtt i tillegg en 10-12 ganger, jeg har bedrevet egentrening foruten studio en 10-12 ganger, s summa summarum så har jeg på 12 mnd trent ca 100 ganger, det er ca 2 ganger i uken i snitt, og når man vet at det har vært skjær i sjøen, så er det særdeles positivt.

Jeg klapper meg nemlig litt på skulderen over hva jeg har prestert, og jeg kommer til og fortsette. denne uken her har jeg trent hver dag, med variasjon selvsagt, og ikke belastet den berømte hinna, foruten en liten test idag, som gjorde at jeg kastet inn håndkleet.

hadde PT time i Trx noe som virkelig gav mersmak, og var en salig booost, så målsetningen nå, er og stramme inn livreima nok il og kunne kjøpe seg 2 pt timer i mnd, og etter og ha sett på budsjettet så kan man konkludere med at det blir en høst i forsakelsens tegn.

Her er elementene som må fjernes for og kjøpe PT:

  • Daglig pepsi max
  • sportsdrikk på trening
  • kjøpelunch på jobben
  • utespising
  • alkohol
om jeg forsaker ca 90 prosent av dete igjennom mnd, så skulle 2 pt imer være innen rekkevidde. Det er verdt det, helsen og kroppen min fortjener at jeg gjør en innsats for og bli enda bedre- Trening gjør meg bedre i form, og jeg får mindre smerter med jevnlig og ofte trening, er ikke symtomfri, men noenlunde smertefri, selv om jeg lengter etter en fysikalsk behandling igjen, da det virkelig er plaster. men nå er jeg i kø, s fr man bare se hvor lang id det tar....


No comments: