Sunday, April 15, 2012

Back on track..

Lenge siden jeg har oppdatert bloggen, og lenge siden Januar.........

Januar var en glimrende måned, hvor alt fløt, så kom Februar som en tsunami, ny behandler, og generelt en tråkig måned gav elendig resultat på treningsfronten. Så derfor ble Februar slettet fra 2012, dette året har kun 11 tellende måneder :-)

Mars så ble man vant til behandleren og fant sakte men sikkert tilbake til lysten, lysten til og trene og fortsette mot "10 for Grete" som er 22.september. Det er jo bare en del-plan, noe og ha som et incentiv, selv om jeg ikke er sikker på om beskrivelsen incentiv er helt korrekt når det innebærer 10 000meter på under en time, men skitt au, slik ble den nå engang bare he he he he.

Det og skifte behandler var tøft, men har også vært interessant, blitt endel sparringer på dette med hva som fungerer som motiverende for meg, og hva som definitivt ikke er det. Vi har vel kommet frem til en form for enighet, så lenge jeg fremdeles skriker og banner og sørger for at ryktet hans som fysiosadist opprettholdes så fungerer det he he he.

For det blir skriking og banning, tårer og tenners gnissel, spesielt når man tester ut akupunktur!.

Det er IKKE godt, kan vel beskrives som et smertehelvete når han driver og "pinger" muskelene, MEN det fungerer, det har iallefall lettet i skuldrene, ryggen er som den pleier, men skuldrene er på bedringens vei, og da blir alt så meget lysere :-)

Vi teller nå April, og så langt denne mnd så har jeg gjennomført 8 treningsøkter, hvorav en utendørs joggetrening, som forøvrig var kl 7 om morgenen, men det var deilig, følelsen av og ha gjort det var formidabel. Man konkluderte i etterkant med at man legger tredmøllen til side, og satser på andre kondisjonsapparater når man er i studioet, og så kjører man løpetrening intensivt en gang i uken, og det blir utendørs hver onsdag, kl 7. Gudene skal vite hva jeg driver med, men iallefall jeg står opp en gang i uken mens klokken har 5 tall i seg, og det for og gå og trene........ need I say more ...

Iallefall, så er April så langt deilig, det er varmere, og formen min er bedre, man ser resultatene av fysisk aktivitet, og man kan igangsette delmål og delplaner, målet er: Underskudd.


Jeg er såpass dyktig i og få underskudd på det aller meste, søvn, økonomi, sosialt liv med mere, så hvorfor ikke også på kalorifronten, kan jo være et lite forsøk, hvor man konkurrerer med sin "basal forbrenning" og formålet er og ha minst 500kcal mindre hver dag enn hva man forbrenner, og jeg vil påstå at med mine ferdigheter i underskudd, så skulle det være peace of cake he he he selv om jeg ikke spiser det lengre, annet enn når jeg har lyst :-)

For, hvorfor nekte seg noe, det handler faktisk om en helhet, og da kan man ta et lite kakestykke om man lyster, men man dropper nr to, også kompanserer man med noe annet, så Aprils ord er som følger:

  • Lyst
  • Underskudd
  • Prioritering
  • Trivsel
  • Bevegelse

Ord som er viktige, satt i kombinasjon, så fungerer dem :-)

No comments: