Tuesday, January 31, 2012

Januar er over, en rapport

Da var Januar mnd over, og en liten revidering av månden som har gått er på sin plass.

Idag, den 31.januar gikk jeg til anskaffelse av Omega3 Som dere kan lese om i linken, legen min har anbefalt meg og ta MYE Omega3, i tillegg til tilskudd av D-vitaminer. Egentlig så er det jo solferie i Spania man burde fått på resept da, men det er for mye for langt. Blir Stena Saga og svipptur istedenfor he he he he

Januar har gått overraskende greit, etter en mnd med uforskyld trening- og behandlingsfri, noe som resultert i en liten prosentvis økning i bruk av smertestillende, så var det godt og komme igang med både trening og fysikalsk behandling. Kombinasjonen der gir meg en stor gevinst og en minimal bruk av smertestillende for og fungere i både privat- og yrkesliv. ME LIKE *S*

Jeg startet treningen den tiende dagen i Januar:



  • 10.januar
  • 12.januar
  • 16.januar
  • 17.januar
  • 19.januar
  • 23.januar
  • 25.januar
  • 26.januar
  • 28.januar
  • 30.januar
  • 31.januar
Det vil si 11 fuckings ganger i løpet av Januar mnd, og om vi da fordeler det på antall uker, (må jo leke meg med matematikken he he he ) fra 10-31 januar så er det 22 dager jeg har faktisk trent 11 av dem, det vil jo si jeg har trent annenhver dag. Hvem faen skulle trodd det om meg ??? he he he

Jeg kalkulerte her forleden, med fratrekk av denne sykdomsmnd, så har jeg trent i snitt 2,5 ganger i uken siden jeg begynte på Studio Day 3.oktober. I begynnelsen der så trente jeg også med MTT.

Vel, jeg er faktisk litt imponert av meg selv, selv om jeg også blir småkvalm av mitt eget selvsentrerte fokus, hvor min prioritering på min kropp, kosthold og helse egentlig går foran alt annet. Men det må desverre være slik, skal jeg oppnå resultater så kan jeg ikke tilsidesette agendaen min for andres skyld. Men jeg må pushe meg selv videre. Målet først er "10 for Grete" under Oslo Maraton den 22.september.

Opptakten til den er i full gang, man er på 5,7 km/t og den mila skal på under en time har jeg bestemt. Men full jogging kan det ikke bli før jeg får kjøpt sko som passer til "pronasjonen" i foten min, og det skjer først etter bursdagsfeiring. Sko er dyrt og når jeg må ha ett til jobb og ett til trening så er man opp i tre fire lapper.

Ellers så tar jeg 180kg i beinpress, holder planken i 1 minutt og jeg blir stadig bedre kondisjonsmessig. Merker det også på kroppen at ting strammes og blir smalere, sakte men sikkert.

Kostholdsmessig, så burde jeg nok spist oftere og mer enn hva jeg gjør, men det går sånn noenlunde greit, jeg får i meg frokost (stort sett), og det blir ofte mellommåltidsdrikk, banan, lunchkake, karbonade eller kyllinglår til lunch på jobben. Middagene hjemme er variable, men fokuset er grønnsaksmessig og rent *S* Selv om en grandiosa, og fråtsing i sjokolade er fullt mulig, lovlig og frembringer ikke dårlig samvittighet.

Det handler om å endre livsstil, ikke om en kur. Dette er noe som skal gi varige resultater, som jeg kan leve med, ikke noe som skal være en kortvarig affære. Da tar ting lengre tid, og fokuset bør ligge på helheten og ikke på midjemålet.

Imorgen er det 1.februar, det vil si vi er 2 timer inne i februar allerede. Skal selvsagt trene mellom jobb og danskebåttur, og det blir den første treningen i januar, og den siste for denne uken. Resten blir fokus på gjester, utespising og feiring av meg selv i forbindelse med bursdagen min. Jeg gleder meg, spesielt til AEV kommer og skal kampere med meg i helgen *S*

Blir vel noe alkohol kan jeg forestille meg he he he *S*


Keep shining, keep smiling ,,,,

No comments: